OFFENBACH

Recensie OFFENBACH – Un mari a la porte

OFFENBACH
Un mari a la porte
Patrizio La Placa (Henri Martel), Marina Ogli (Suzanne), Matteo Mezzaro (Florestan Ducroquet), Francesca Benitez (Rosita), Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino o.l.v. Valerio Galli
Dynamic CDS7844 • DDD-47’
Waardering: 6

Geen erg geslaagde hommage aan Jacques Offenbach (1819-1880) voor zijn tweehonderdste verjaardag deze live-opname van de operette in één bedrijf uit 1859 in een orkestratie die Luca G. Logi speciaal voor opvoeringen in de Maggio Musicale Fiorentino ontwierp. Daar kwam ook deze opname tot stand die te lijden heeft onder allerlei bijgeluiden. De talrijke gesproken fragmenten zijn dikwijls nagenoeg onverstaanbaar vooral wanneer de dames Suzanne (Marina Ogli) en Rosita (Francesca Benitez) aan het kwebbelen zijn. De behandeling van de Franse tekst is over het algemeen vrij pijnlijk maar klinkt beter als die gezongen wordt. De gaafste prestatie komt van Francesca Benitez (Rosita) met een ronde stem maar Suzanne (Marina Ogli) klinkt erg scherp, Matteo Mezzaro (Florestan) eerder larmoyant en Patrizio La Placa vrij ruig. Naar de illustraties in het inlegboekje en op de hoes te oordelen moet het een gekke, kleurrijke onderneming geweest zijn. De opname zelf biedt minder pret.
Erna Metdepenninghen

Wilt u meer recensies lezen? Sluit dan hier een abonnement af en krijg automatisch toegang tot honderden andere recensies én voorgaande edities van Luister.

Facebook
Twitter

Laatste artikelen